reklama

„Naši ľudia“ vyberajú peniaze, občan platí.

Ak správne nastavíme procesy a podmienky pre prácu, výsledkom je zefektívnenie. Dajme pracovníkom polície viac práce v oblasti prevencie. Výsledkom ích snaženia budú uvedomelí vodiči a menej obetí dopravných nehôd.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Dopravná nehoda z trinásteho novembra, ktorá sa stala na ceste medzi Nitrou a Zlatými Moravcami bola mimoriadne tragická, čo sa týka počtu obetí. O to je to horšie, že pri nej zahynuli prevažne mladí ľudia, ktorí mali život pred sebou.

Dá sa tomu vôbec predísť? Dá sa s tým niečo robiť? Určite áno, a to v časti PREVENCIA. Väčšinu nehôd spôsobuje ľudský faktor, na druhom mieste je technická porucha. Viac sa venujme prevencii a výsledok sa určite dostaví. Bohužiaľ to nevieme úplne minimalizovať. Nehody sú spojením viacerých faktorov ktoré sa nedajú vždy ovplyvniť. Sú súčasťou nášho dennodenného života. Ale ľudský faktor ovplyvniť môžme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Správnym nastavením predpokladov pre rozvoj bezpečnosti v cestnej doprave vieme počty dopravných nehôd zredukovať a znížiť ich následky. Čo tak začať výchovou detí už od prvej triedy na základnej škole. Zmeniť školské osnovy a zahrnúť pravidelnú dopravnú výchovu do škôl. Táto úloha pripadne rezortom školstva a vnútra kde spoločná pracovná skupina navrhne metodiku, akým spôsobom zahrnúť dopravnú výchovu do osnov a aký spôsobom bude participovať aj Policajný zbor. Ministerstvo vnútra SR disponuje hovorcami a hovorkyňami v uniformách, má vo svojich radoch aj preventistov kriminality, no v teréne, či školách ich vidieť len sporadicky. Toto je potrebné zmeniť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri mimoriadne tragickej dopravnej nehode neďaleko Nitry došlo k stretu vozidiel nad
3,5 tony (nákladného motorového vozidla a autobusu). Chcem sa spýtať kompetentných ako prebiehajú kontroly vozidiel nad 3,5 tony v rámci dodržiavania časov vedenia vozidla a kontrol ich preťaženia, či technického stavu?

V rámci implementácie predpisov EÚ vznikli na Slovensku už v rokoch 2004 – 2005 oddelenia špeciálnych kontrol. Policajti zaradení na týchto oddeleniach prešli v rokoch 2006 – 2007 školeniami za účasti lektorov z Veľkej Británie. Lektori z organizácie VOSA (Vehicle & Operator Services Agency) školili našich policajtov v rámci projektu „Slovakia Twinning Light Project – Digital Tachograph Course“ ako vykonávať kontroly nákladných motorových vozidiel a autobusov. Oddelenia sa postupne vybavovali aj mobilnými stanicami technickej kontroly (mobilná STK). Policajti mohli na mieste skontrolovať technický stav ako aj hmotnosť vozidla a prípadné preťaženie. Hlavne na exponovaných a rizikových miestach akým je aj cesta smrti medzi Nitrou a Zlatými Moravcami. Verejnosť sa oprávnene pýta či nám toto stačí a či nie je nutné robiť tieto kontroly častejšie. Prečo policajti nemajú dennodenne rozloženú mobilnú STK na exponovanom dopravnom mieste, kde sa nonstop jazdí vozidlami nad 3,5 tony so stavebným materiálom?? Prevenciou by sme znížili riziko, že si niekto dovolí poslať preťažené vozidlo na cestu. Represiou by sme mu udelili vysokú pokutu a odobrali licenciu na prevádzku nákladnej dopravy. Je nutné mať dobre fungujúci štát a políciu. Štát ako garant podmienok pre prácu a Polícia ako garant hesla „Pomáhať a chrániť“. Nezamerať sa len na výber rýchlych pokút na menej exponovaných úsekoch. Ako dnes fungujú oddelenia špeciálnych kontrol? Koľko ich je celkovo na Slovensku, kde sídlia a akou technikou disponujú?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Namiesto oddelení špeciálnych kontrol však vzniklo až 12 oddelení Mýtnej polície, ktoré sú rozmiestnené po celom území SR. http://www.minv.sk/?Kontakty_MP . Na to sa už našlo rýchle riešenie a zhoda partnerov. A viete prečo? Pretože tam ide o peniaze pre „našich ľudí“ alebo ….. ? Za 9 rokov výberu elektronického mýta, spoločnosť SkyToll vybrala 1,576 mld Eur, na účet tejto súkromnej spoločnosti odišlo 760 miliónov Eur. NKÚ konštatovala, že systém elektronického výberu mýta neplní svoj základný cieľ a len minimálne prispieva k výstavbe nových diaľnic a rýchlostných ciest. Národná diaľničná spoločnosť za kontrolované obdobie použila na výstavbu nových úsekov diaľnic a rýchlostných ciest len 97 miliónov Eur. Nové úseky diaľnice potrebujeme ako soľ, preto táto suma je naozaj „minimálistická“. Na jednej strane občania peniaze odovzdávajú a na druhej strane, nedostávajú adekvátnu službu vo forme výstavby nových ciest. Viac informácií k výsledku NKU nájdete na tomto odkaze https://www.nku.gov.sk/aktuality/-/asset_publisher/9A3u/content/takmer-polovica-z-vyberu-dialnicneho-myta-konci-na-ucte-spolocnosti-skytoll . Naproti tomu rakúska diaľničná spoločnosť Asfinag požíva na výstavbu diaľnic vlastné zdroje z výberu a funguje to!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poďme to už konečne zmeniť aj na Slovensku.Týka sa to nás a našich detí. Vytvorme si funkčný a bezpečný štát. Dajme stopku neefektívnemu a pritom drahému financovaniu ciest. 

Peto Jurco

Peto Jurco

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Pracujem a žijem v Liptovskom Mikuláši ako bezpečnostný a produktový manažér v súkromnej bezpečnostnej firme. Som za slobodu jednotlivca, som za dodržiavanie pravidiel. Ďakujem, že ste tu zablúdili a čítate moje blogy. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu